Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 094 798 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Zajęcia 5.11.11r.

Temat: Czy ludożerstwo jest obce współczesnemu człowiekowi?
Zajęcia ze starszakami
Język polski
nauczyciel: Aldona Górna
Cele lekcji
Uczeń:
* czyta tekst ze zrozumieniem,
* nazywa cechy współczesnego „ludożercy",
* nazywa cechy człowieka – humanisty,
* wyjaśnia główną myśl utworu,
* rozumie potrzebę pomocy i współdziałania, odnosi sens utworu do przykładów z rzeczywistości,
* uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi,
* rozwiązuje problem, formułuje wnioski,
 
Metody: burza mózgów, praca z tekstem
Formy pracy: praca w dwójkach, praca zbiorowa, praca indywidualna.
Pomoce: karty pracy, tekst wiersza T. Rózewicza „ List do ludozereów", serduszka, slownik języka polskiego
Tok lekcji
*
Uczniowie mówią, z czym kojarzy się im słowo „ludożerca" (z jakimi cechami, obyczajami, zachowaniami).
* Sprawdzenie słownikowej definicji slowa: ludożerca
* Podanie celów lekcji. Zapisanie tematu. Odczytanie wiersza T. Różewicza przez nauczyciela i przez ucznia.
* Określenie nadawcy i adresata utworu (gdzie ujawnia się nadawca, kim są  ludożercy, kto tak został nazwany? Do kogo odnoszą się te słowa?).
* Rozdanie kart pracy, wypisanie sytuacji ukazanych w wierszu i nazwanie cech współczesnego ludożercy
Sprawdzenie pracy uczniów.
Rozmowa:
* Jacy ludzie być powinni? Jak się powinni zachowywać wobec siebie?
* Dlaczego nie są tacy, jacy być powinni?
* Jaki jest stosunek podmiotu lirycznego do codziennego „zjadania się" ludzi?Interpretacja ostatniej zwrotki.
* Wnioski:
* Redagowanie postanowień, praca nad doskonaleniem samego siebie (uczniowie wpisują, w rozdane serduszka, jak będą się zachowywać, żeby stać się lepsi).
* Ocena pracy uczniów
* Ustalenie formy wiersza.
Praca domowa
Ułóż zdania z podanymi wyrazami: dobroć, zazdrość, złość, czułość.

Zajęcia z maluchami
Dziecko:
4.Zabawa z elem. syntezy słuchowej wyrazów „Jakie to słowo?”.
* dzieli swoje imię na sylaby,
*
rozwiązuje zagadki słuchowe poprzez rozpoznawanie głosów zwierząt oraz przeliczanie
słyszanych dźwięków,
*
wskazuje kierunki w przestrzeni w odniesieniu do własnego ciała (w prawo, w lewo, w przód, w tył),
*
rysuje szlaczek na kratkowanym papierze według instrukcji nauczyciela,
*
orientuje się na kartce papieru ( prawa strona, lewa strona, środek, góra, dół )
Metody:
pokaz rozmowa, aktywizacji
Formy: indywidualna, zbiorowa, w parach, warsztaty
Przebieg:
Uczestnicy biegają w rytm klaskania. Na sygnał zatrzymują się, prowadząca wymawia słowo
głoskami, np. l-a-l-k-a a dzieci dotykają wybraną lalkę. Prowadząca, pokazuje wyraz lalka a
wszyscy czytają. Inne słowa to np.: okno, mama, pani, Ada, Kacper, piłka, skakanka.
5.Zagadki słuchowe:
Zabawa „Ile dźwięków usłyszałeś?”
Wszyscy siedzą w kole, nauczycielka rozkłada przed każdym dzieckiem kartkę z odpowiednią
ilością ziarenek ryżu. Dzieci przeliczają je. Nauczycielka klaszcze w dłonie odpowiednią ilość razydziecko
które ma na swojej kartce usłyszaną ilość ziarenek ryżu podnosi rękę i wymawia swoje
imię sylabami.
6. Zagadka słuchowa „Czyj to głos?”
Uczestnicy zabawy siedząc w kole otrzymują koperty z obrazkami zwierząt i układają przed sobą.
Słuchają głosu wydawanego przez zwierzę i podnoszą w górę odpowiedni obrazek.
7. Zabawa z rozpoznawaniem kierunków „Wojsko”.
Dzieci ustawiają się parami w dwuszeregu przed nauczycielką która objaśnia zabawę. Wszyscy
wykonują komendy:
- w prawo zwrot,
- w lewo zwrot,
- w tył zwrot,
- w prawo zwrot
- w lewo zwrot
- w tył zwrot
8. Ćwiczenia Paula Dennisona, Dotknij lewą ręką prawego kolana, odwrotnie itd.
9. Kreślenie wzorów po śladzie według kart pracy "Wesolej Szkoły".
- Dyktando graficzne ( rysowanie szlaczka na kratkowanym papierze według instrukcji
nauczyciela. Kończenie szlaczka bez instrukcji. Dziecko zaczyna rysować od kropki.
10. „Park jesienią” – rysowanie na kartkach według instrukcji nauczyciela.
Nadeszła jesień. W parku w prawym górnym rogu zaświeciło słoneczko. Na środku parku stała
ławka. W lewym dolnym rogu rośnie drzewko. W prawym dolnym również rośnie drzewko. Na
całej kartce drzewa zrzucają kolorowe liście.
W lewym górnym rogu płynęła chmurka.
Wszyscy stoją w kole. Prowadząca pyta dzieci „Jak mama woła dziecko?”- A-da, O-la, Kac-per.
Uczestnicy rzucają piłkę do wybranych osób. Kto ma piłkę wymawia sylabami swoje imię
Zadajemy dzieciom pytanie „Jak nazywamy wymieniane części słów?”( sylaby)
oceń
0
0


Licznik odwiedzin:  23 211  

***HA! HA! na dziś***Było sobie dwóch braci, optymista i pesymista. Zbliżała sie gwiazdka i ich matka postanowiła kupić prezenty. Chciała wyrównać szanse, więc pesymiście kupiła super wypasioną kolejkę elektryczną, a optymiście zapakowała do pudełka smycz dla psa. Nadeszła gwiazdka i dzieci rozpakowują swoje prezenty. Pesymista widząc kolejkę zaczął narzekać, że zaraz sie zepsuje, że to chińska podróba, że zaraz go porazi prąd. optymista natomiast zaczął biegać po pokoju i wyć z radości... - Synku, co się stało? Co dostałeś? - Psa! Tylko gdzieś uciekł ***HA! HA!***
'***MĄDROŚĆ na dziś:)*** Między optymizmem a pesymizmem gubi się realność.

KALENDARZ - zanim po raz tysięczny powiesz, o rany! Jak ten czas szybko leci, pomyśl że istnieje 7 mld ludzi mających ten sam problem.:)

« kwiecień »
pn wt śr cz pt sb nd
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

O mnie

Jestem Polką od dwóch lat mieszkającą na Majorce w miejscowości Palmanova. Przygnał mnie tu korzystny klimat, ten wyspiarski luz i chęć życia "inaczej". Szukam tu swojego miejsca na ziemi i dobrych wspomnień.
******
Kiedy tańczę, nie zajmuje mnie nic poza tańcem. Kiedy idę, to idę, i tyle. A jeśli przyjdzie mi walczyć, jeden dzień nie będzie lepszy od drugiego, by umrzeć. Bo nie żyję ani w przeszłości, ani w przyszłości. Drobna pamięć przeszłości jest odpowiednia do budowy krótkiej przyszłości, na nic nostalgia i wielkie plany. Dla mnie istnieje tylko dzisiaj i nie obchodzi mnie nic więcej. Jeśli kiedyś uda ci się trwać w teraźniejszości, staniesz się szczęśliwym człowiekiem. Zrozumiesz, że tak jak pustynia tętni życiem, tak jak niebo jest pełne gwiazd, tak wojownicy walczą, bo jest to nieodłącznie wpisane w człowieczą dolę. I wtedy twoje życie stanie się świętem, wielkim widowiskiem, ponieważ będzie tą chwilą, którą żyjesz, żadną inną.
- Paulo Coelho

O bloogu

Nie mam na celu tworzenia kolejnego przewodnika po Polsce czy Majorce. Uczyniło to i pewnie czyni wielu mądrych ludzi. Nie chce z nimi konkurować, wolę uniknąć porażki. Z całą pewnością jednak, od cza...

więcej...

Nie mam na celu tworzenia kolejnego przewodnika po Polsce czy Majorce. Uczyniło to i pewnie czyni wielu mądrych ludzi. Nie chce z nimi konkurować, wolę uniknąć porażki. Z całą pewnością jednak, od czasu do czasu, znajdą się na moim bloogu również drobne wskazówki turystyczne. Interesuje mnie styl życia w Polsce i na Majorce, społeczność tych krajów i jej codzienność. Cele blooga w zakładce WAŻNE!

schowaj...

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 23211
Wpisy
  • komentarze: 1023
Bloog istnieje od: 1001 dni

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl